Skip to content
Omroep Zilt | Noordwest-Friesland

Omroep Zilt | Noordwest-Friesland

  • Home
  • Regio
    • Waadhoeke
    • Harlingen
    • Franeker
    • Terschelling
    • Vlieland
  • Categorieën
    • Cultuur
    • Politiek
    • Wadden
    • Sport
  • Over Omroep Zilt
    • Omroep RSH
      • Visual Radio
    • Radio Eenhoorn
      • Visual Radio
    • Omroep Lennard
    • Contact
      • Klachtenprocedure
      • Adverteren
  • Vacatures
Bekijk onze video's

UITGESPROKEN: Tegenwind bij AH

Jos van Noord Jos van Noord

Jos van Noord Jos van Noord
Omroep Zilt 15 oktober 2022 13:30

Of we er met de nieuwe uitbaters van Albert Heijn in Sint-Anna en Stiens nou op vooruit zijn gegaan? De supermarkten werden onlangs overgenomen van de familie Wassenaar, sociaal bewogen en betrokken buurtgenoten.

Ik hoor nogal wat klachten. Brood is vaak op, rijen bij de kassa’s, etenswaar tegen de vervaldatum, bevoorrading maar matig, de bejegening van klanten ook. Bij mij hebben die nieuwe kruideniers het ook even verbruid.

Wel vier, vijf keer per week komen wij daar, een aanzienlijk deel van het maandinkomen gaat al decennia naar AH. Mag daar misschien een klein beetje klantvriendelijkheid tegenover staan?

Luister naar de Uitgesproken column:

https://omroepzilt.nl/wp-content/uploads/2022/10/Uitgesproken-Zilt-3-AH.mp3

 

Ze zeggen je in hun winkels zogenaamd vriendelijk gedag, dat hebben ze er bij hun hoestende vakkenvullers wel ingestampt. Het soort vriendelijkheid dat niks kost, nauwelijks de moeite.

Maar als het er op aan komt, zijn ze er dan voor de clientele? Hoe klantvriendelijk zijn ze dan? Portemonnee vergeten. Kan gebeuren, toch? Overkwam me afgelopen jaren al eens eerder.

Bij de vorige franchisers geen enkel probleem! Bent u van de week nog in de buurt? Schrijf even uw telefoonnummer achterop de kassabon. Die houden wij dan hier bij de klantenservice. Komt u eerdaags even afrekenen, dan krijgt u de bon mee. Iedereen vergeet wel eens wat. Helemaal niet erg!

Zo gaat dat in een dorp, zo doe je dat met je vaste klanten. Die weten dan meteen weer dat loyaliteit loont. ‘Nee, meneer: die tijd hebben we gehad,’ zei de caissiere streng. ‘Bij de vorige eigenaar was dat geen probleem, dat weet ik. Maar er waait hier nu een nieuwe wind.’ Stond ik daar met m’n zeventig jaar, weggeschopt als een schurftige hond. Zonder boodschappen weer naar huis.

Mijn stelling is: zoals de winkelbaas is, zo vertrouwt hij zijn klanten. Ik sprak de winkelmanager er vorige week op aan, die bevestigde eerst de nieuwe aanpak. Maar een hogere manager haastte zich om dat weer te bestrijden. Inmiddels hoor ik steeds meer klachten.

Wat ik maar wil zeggen: die nieuwe wind bij Appie blies mij naar de Jumbo. Ook niet perfect, maar eigenlijk best goed. En ruimere parkeerplekken met minder risico op deurschade. Opvallend goedkoper bovendien.

Zo heeft elk nadeel, om met Cruijff te spreken, ook altijd een voordeel. Zelfs zonder bonuskorting.

Reageren? Graag! Naar jos.vannoord@omroepzilt.nl

Deel dit artikel:
Tags: Uitgesproken

Continue Reading

Vorige: UITGESPROKEN: Waadhoeke steekt allerwegen bananenvlaggen uit
Volgende: UITGESPROKEN: Gast aan eigen tafel

Advertenties

© Omroep Zilt |
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}