Vlogger en binnenvaartschipper Liana Engibarjan komt dit weekend naar Harlingen om te ontdekken wat de stad te bieden heeft aan toeristen. Het vormt de aftrap van de sociale mediacampagne #LetsgoNoardwest die de regio Noordwest-Friesland toeristisch op de kaart moet zetten.
Nynke Dijk uit Sexbierum – op TikTok en Instagram beter bekend als @ikbennynke – heeft samen met Laura Kuperus van de gemeente Harlingen een programma samengesteld voor Engibarjan. De aftrap van de campagne is zaterdag bij het Entrepotgebouw in de Willemshaven.
De bekende vlogger en boegbeeld van de binnenscheepvaart gaat in Harlingen op zoek wat de stad van de ‘ouwe seunen’ aan toeristen heeft te bieden. Ook vindt er een fotoshoot van Engibarjan in de haven plaats.
Engibarjan heeft op LinkedIn en Instagram tienduizenden volgers. “Zij vlogt erop los en alles wat zij plaatst, gaat viraal”, vertelt Nynke Dijk. “Het is best een eer dat ze hier naartoe komt.”
Regioaanjager
Dijk is sinds enige tijd actief als ‘regioaanjager’ van Stichting Bestemming Noardwest, die het toerisme in de regio wil stimuleren. “Het is wel een verhaal van goodwill. Ik heb maar een klein budget en alle influencers voor dit project komen vanuit goodwill.”
Harlinger ondernemers worden gevraagd als tegenprestatie iets bij te dragen aan de cadeaumand. “We moeten ze wel in de watten leggen, want ze hebben een groot bereik en kunnen Harlingen en de regio Noordwest positief op de kaart zetten”, zegt Dijk.
Op 23 en 24 september volgt een groepsreis van influencers van #LetsgoNoardwest, waarbij per camper, tractor of sup een challenge wordt afgelegd.